Houbaření

  přihlásit  
  přihlásit  


Přezdívka:
Heslo:
  MENU  
MENU


HOUBAŘENÍ


ATLAS HUB
HERBÁŘ
KDE ROSTOU
URČOVNA
SLOVNÍK
LITERATURA


TOP 10
AKCE
BLOGY
DISKUSE
INZERCE
RECEPTY
UŽIVATELÉ
XICHTOVNÍK


REGISTRACE
NOVINKY
PRAVIDLA
NASTAVENÍ
SPRÁVCI
ODKAZY
KONTAKT

Přezdívka
Obrázek
Text
pět mínus pět slovy
Hledat v diskuzi


|< <  > >|

     * 2012-09-12 14:33:18    fina  Klikni pro velký obrázekdnes opě ze Sněžníku .Musela jsem útéci lilo jako z konve tak se máme na co těšit (-;(-;(-;

     * 2012-09-12 12:21:08    Kraken  Klikni pro velký obrázekProtoze dnes prsi, vyuziju to a posilam dalsi davku z Hessenska.
Nasel se i maly kovar...
          + 2012-09-12 12:22:19    Kraken  Klikni pro velký obrázekNejake hlivicky...
          + 2012-09-12 12:25:12    Kraken  Klikni pro velký obrázekPestrec. Nejake zviratko asi potrebovalo okorenit obed...
          + 2012-09-12 12:28:23    Kraken  Klikni pro velký obrázekNejake hlenky
          + 2012-09-12 12:29:28    Kraken  Klikni pro velký obrázekPokus o priblizeni, to by chtelo Jonase! ;-)
               - 2012-09-12 13:25:10    Jonas  Díky Krakene, tady bych se určitě "vyřádil".(-; Myslím si, že by to mohly být Vlnatky šedé ...
          + 2012-09-12 12:31:12    Kraken  Klikni pro velký obrázekTo by mela byt kalichovka oranzova
          + 2012-09-12 12:32:46    Kraken  Klikni pro velký obrázekSnad voskovicky, ale spis ne...
          + 2012-09-12 12:33:53    Kraken  Klikni pro velký obrázekJeste jednou
          + 2012-09-12 12:35:24    Kraken  Klikni pro velký obrázekHliva plicni
          + 2012-09-12 12:37:23    Kraken  Klikni pro velký obrázekPekna rasnatka
          + 2012-09-12 12:40:05    Kraken  Klikni pro velký obrázekNa vlhke pude rostl nejaky druh rasnatky
               - 2012-09-12 12:59:49    Kraken  Kosmatky samozrejme.:B:
          + 2012-09-12 12:40:52    Kraken  Klikni pro velký obrázekMimco
          + 2012-09-12 12:43:12    Kraken  Klikni pro velký obrázekA uz dost tech prcku, hnedak Schweinitzuv
          + 2012-09-12 12:46:33    Kraken  Klikni pro velký obrázekRezavec dubovy, vedle byla jeste vetsi, bohuzel ulomena plodnice.
          + 2012-09-12 12:47:22    Kraken  Klikni pro velký obrázekUkazka gutace
          + 2012-09-12 12:49:27    Kraken  Klikni pro velký obrázekPro Samotarku jeste jmeli na nejakem javoru.
          + 2012-09-12 12:56:01    Kraken  Klikni pro velký obrázekOmlouvam se za takovou varku, ale nasypal jsem to sem uz vsecho. Nevim, kdy se k tomu zase dostanu. )-:
Vzal jsem si z lesa par vajicek kvetnatce a strcil je do zahonu ke kytkam. Prvni mi vykvetl hned druhy den. Dnes rano jsem pozoroval kocku, prisla si k nemu pricichnout. Uplne se otrasla a zhusene odkracela... ;-)
               - 2012-09-12 17:50:17    brtník  Kočka zřejmě čekala nějakou zdechlinu a ne jen smradlavou houbu )-: Hezká tečka na konec houbového pojednání od našich sousedů i když ze vzdálenějšího kouta.
Ta řasnatka se mi moc líbí, vůbec je nemám zmáknutý ale vypadá trochu neobvykle. Jsem zvědavej, zda si ji pokusí někdo určit. Zdravím z rodné hroudy!
                    * 2012-09-12 18:23:13    Pete N.  Gutačka je povedená :P:
                    * 2012-09-14 12:56:37    Kraken  Brtniku diky, taky zdravim! Trochu jsem se porozhledl a snad by to mohla byt rasnatka voskova / Peziza vesiculosa.
               - 2012-09-12 19:06:32    Jethro  Kočka šla možná zjistit, která konkurence od sousedů si na "jejím" záhoně zřídila latrínu... :-)
               - 2012-09-12 22:02:56    Prosty  Rezavec dubový je krásná houba:P::-x:P:
               - 2012-09-12 23:07:03    houbomil  Hezky:P::P:
               - 2012-09-15 16:17:11    houbomilka  Parádní:P::P::P:
          + 2012-09-12 19:10:29    Jethro  Hřib kovář bude německy něco jako Hammerschmiedpilz? ;-)
               - 2012-09-12 22:47:41    houbař II.  Paráda (-;
               - 2012-09-12 23:46:51    Kraken  Kovar je Flockenstieliger Hexenröhrling, koukam, ze si to prelozis sam. Jinak diky vsem za vlidne reakce. Ja moc spokojeny s fotkama nejsem, jen obcas se nejaka vyvede. Nejak se nemuzu szit s fotakem, zlata H1...:-(

     * 2012-09-12 08:56:44    hanýžka  Delší dobu se chystám dát orientační návod na rozeznání štítovek.
Takže
1. vylučte penízovku širokolupennou :3:
2. vylučte penízovku kořenující ;-)
3. vylučte tmavobělky (zvláště pokud houba neroste ze dřeva) :-p
4. vylučte helmovku tuhonohou, která má také narůžovělé lupeny jako štítovky :4:
5. a teď už možná dojde na ty štítovky:-x
Malý testík - je toto štítovka???
          + 2012-09-12 09:04:46    hanýžka  Klikni pro velký obrázek1.
               - 2012-09-12 09:05:50    hanýžka  Klikni pro velký obrázek2.
                    * 2012-09-12 09:06:48    hanýžka  3.
                         + 2012-09-12 09:07:12    hanýžka  Klikni pro velký obrázek4.
                              - 2012-09-12 09:07:34    hanýžka  Klikni pro velký obrázek5.
                                   * 2012-09-12 09:07:58    hanýžka  Klikni pro velký obrázek6.
                                   * 2012-09-12 09:15:10    hanýžka  Klikni pro velký obrázek7.
                                   * 2012-09-12 09:15:35    hanýžka  Klikni pro velký obrázek8.
                                   * 2012-09-12 09:16:21    hanýžka  Klikni pro velký obrázek9.
                                   * 2012-09-12 09:17:26    hanýžka  Klikni pro velký obrázek10 ;-)
Můžete napsat i jména hub, za to bude dvojnásobná odměna
                                   * 2012-09-12 10:05:46    lukajda  :P: pěkný testík, nejsem na štítovky žádný odborník ale zkusím si tipnout.
1. penízovka širokolupenná
2.slizečka ocasatá
3-4. nevím ale štítovka to nebude
5. by mohla byt nejaká helmovka
6. štítovka (hlízečkatá)
7. štítovka (stinná)
8. tady nevím možná štítovka jelení
9. štítovka jelení
10.slizečka porcelánová

velice zajímavé :-D
                                   * 2012-09-12 10:08:09    lukajda  oprava, 10. nebude slizečka, ale štítovka :-p
                                   * 2012-09-12 22:35:32    Prosty  Hmm, těžká písemka)-: Ale abych se jen nechvástal, zaurčuju si i když nevím, což je mnohem těžší, než když si určim tu a tam to co poznám;-):
1.penízovka širokolupenná
2.slizečka ocasatá alias penízovka kořenující
4.helmovka
5.nevím asi taky nějaká helma
6.štítovka hlízečkatá
7. štítovka hlízečkatá podruhé
8. taky nevim asi helmovka
9. štítovka jelení
10. slizečka porcelánová
          + 2012-09-12 11:14:56    učitelka  Hanýžko! i Ty jedna !!!
Sice nepatříš mezi bejvalý a dnes už většinou "odrostlý žáky", kterejm "pani Učitelka" vtloukala do hlavy: Lupeny!, lupeny!, lupeny!, ale jako "malej vyrůstající Lojza" bys měla vědět, a hlásat!, potažmo pak i ukazovat na fotkách, že -
do RODu /ev. aspon čeledi/ se rozeznává v první řadě podle lupenů. /tvaru, připojení..., barvy, hustoty a četnosti lupínků .../, což samozřejmě nepopírá, že I dle všech ostatních znaků a nejen z jediného pohledu!
Ono je fakt, že první pohled je vždycky na klobouk. a když jde o stokrát viděnej nebo z kl. lehce poznatelnej rod nebo i druh, ve většině případů se člověk nesplete už jím, ale tady! -
tohle teda není testík, nýbrž spíše hádanky.

No, nic ve zlym,
Já vim, že je hrozně snadný někomu radit nebo dokonce přikazovat, co má druhej udělat /jako jeden, jehož jméno se nevyslovuje a tady naštěstí nepůsobí/, horší je to sám udělat, takže když sis dala tu práci, tak si taky zahádám bez nároku na jakkoli úspěšné určení:
1 nejspíš NENÍ, co to je nevim, chybí lupeny
2 NE, jasná Slizečka kořenující
3 NEmůže být, Špička/Helmovka/Penízovka... starší H.tuhonohá, nebo třeba Gymnopus erythropus, chybí kl..!
5 asi NE, Hlemovka? třeba ředkvička?, nejsou lupeny !!!
6 asi NE, nemám šajn , zase nejsou lupeny !!! vrrrrr.... !!!
7 ANO mohla by být, ale chybí klobouk! , cervinus?
8 NE přestože nejsou lupeny, mnoho typů jako česneková, rybovonná ...? chybí lup.,třen /a ČUCH-ŃUCH/
9 asi ANO, cervinus nebo atromagrinatus? - dle typické pok.kl.
10 na 75% NE, nemám šajn ty nejim :-)

Nejspíš žádnou odměnu nevyhraju, tak Ti naopak posílám malý dárek za Tvojí snahu.
všechno jsou starý snímky, nic moc kvality, ale asi to jsou všechno Romelovky /event. to ukaž Vláďovi, jestli se mu budou zdát ok/. v Šárce jich září-říjen leckde bývá habaděj /teda když tam vůbec rostou houby:)/.
učitelka
               - 2012-09-12 11:15:50    učitelka  Klikni pro velký obrázektyhle jsou hezké ale mázlé
               - 2012-09-12 11:17:35    učitelka  Klikni pro velký obrázekne, tyhle to měly být
               - 2012-09-12 11:18:18    učitelka  Klikni pro velký obrázeka tahle z obou stran
                    * 2012-09-12 11:19:00    učitelka  Klikni pro velký obrázeks lupeny !!! :-)
                         + 2012-09-12 14:22:09    hanýžka  Ahoj uči, chápu tvé rozhořčení, s lupeny by to bylo rozhodně snazší. Dokonce tak snadné, že by to nebylo hodno zdejších uživatelů. (-; Na štítovkách je dost charakteristická pokožka klobouku a jde mi o to, aby to lidi chytli do oka. Nemusí všichni vše určit, ale aspoň at ví, jestli se orientují nebo ne. Samozřejmě po skončení soutěže vše vysvětlím. Pokud se někdo netrefí, neberu to, že by štítovky nepoznal. Někdy je prostě nutné mít houbu v ruce a každý se soustředí více na jiný znak - samozřejmě nejlepší je kombinace všech znaků, žue.:3:
                              - 2012-09-12 14:28:09    hanýžka  Jinak na to, jak u toho nadáváš, tak jsi dopadl skvěle, k dokonalosti tvých ano a ne ti chybí jen kousek.(-;
Ta trojička Romellek je nádherná, díky.:P: Ta třetí fotka je zajímavá, kresba na pokožce klobouku - byl třeň této štítovky opravdu nažloutlý nebo je to fotkou?
                                   * 2012-09-12 17:53:25    brtník  No Hanýžko to je pro mě učiněná houbodžungle. Jen se odvažuji tipovat že na obrázcích 6,7,9 se nachází štítovky. Ty bílé dvě 6,7 mi připomínají nějaké potvůrky co občas u nás ve městě potkávám. Zatím nejsou žádné pěkné, ale jednou i na ně dojde a zkusím je pro tebe připravit ;-D
                                   * 2012-09-12 21:24:43    učitelka  nu dobrá, Lojzo. těším se na vysvětlení/poučení.
k těm mým - 3. a 4. fotka je tatáž houba. je to asi šest let, tak nemohu tvrdit, ale téměř jistě byl třeň nažloutlej jako u 3. fotky, protože jinak by mě nenapadla romelli, ale opravdu jen málo, protože se mi to už tehdy přišlo nejisté.
          + 2012-09-12 22:37:19  anonym-HercuusTak si taky zkusím zatipovat:
1-Megacollybia platyphylla, nebo nějaká Tricholoma
2-souhlasím s Xerula radicata
3-se mi nezobrazuje
4-asi teda ta Mycena galericulata
5-tady bych zkusil Bolbitius reticulatus
6-Pluteus semibulbosus, nebo něco z jejího zapeklitého okruhu
7-stejně jako u č.6, nebo ještě třeba Pluteus petasatus
8-Marasmius, možná scorodonius nebo jiná
9-Pluteus, možná cervinus, atromarginatus nebo pouzarianus
10-zkusím taky Oudemansiella mucida, ale naživo jsem jí nikdy neviděl :)
               - 2012-09-13 09:21:18    hanýžka  Klikni pro velký obrázekHERCUUSI, UVEDL SES TU NAPROSTO EXCELENTNĚ, 1. místo. Až na 8 výborné a ta byla nejen těžká, ale bez pohledu pod sukýnku snad i neučitelná. Má totiž hnědé lupeny, mrška.:3: Takže správně, že to není štítovka a jestli s touto pidinápovědou dáš i 8, tak před tebou padnu až k zemi.;-);-);-)Odměnou je fotka štítovky jelení. No řekněte, nemá nejhezčí cystidy ze všech?
                    * 2012-09-13 09:22:58    hanýžka  Klikni pro velký obrázekDruhý skončil i přes svoji skromnost brtník - jeho ano bylo 100%, pozná štítovku od hóby, co se tak jen tváří.:P:
                         + 2012-09-13 09:30:39    hanýžka  Klikni pro velký obrázekTřetí místo dávám lukajdovi - spolu s učitelkou jen jediná chybka v ANO - NE a navíc byl 1. odvážný. Aby tu nebylo málo štítovek Romellových.;-)
                              - 2012-09-13 09:33:33    hanýžka  Klikni pro velký obrázekA učitelce taky dávám cenu, pravda trochu okousanou. Ale právě na ní je krásně vidět typický štítovkový klobouček, že není ani potřeba pohled pod sukýnku - i když chápu, že učitelka chce koukat všude.:3:(-;
                                   * 2012-09-13 09:43:43    hanýžka  A teď ještě vysvětlení - jistě jste si všimli, že 1, 2 a 4 souhlasí s mým klíčem, jak určit něco jiného než štítovku. 3 jsem vynechala schválně, protože nemám fotku tmavobělky, která by se dala zaměnit za štítovku. Dál už to byl opravdu testík. Budu psát tak, aby pochpil i úplný laik, tak se vy znalejší nezlobte - účelem je osvěta, latinu napsal výborně Hercuus.
1. penízovka širokolupenná - jak už název napovídá, má široké lupeny - jsou jednak tlusté a taky daleko od sebe;-)
2. líbí se mi název Slizečka ocasatá - lépe než penízovka totiž vyjadřuje slizský povrch klobouku. Pokud si nejste jisti, "ocásek" čili "kořínek" v zemi vás ujistí, že je to ona. Má i albinotickou formu.
4. helmovka tuhonohá je neuvěřitelně variabilní potvůrka, kromě nelámavého třeně (jak již její název napovídá) jsou dalším znakem narůžovělé lupeny, které ale mají právě i štítovky. Tuhonožka má ale většinou také mezi lupeny "spoje", které jsou dalším charakteristickým znakem. Na fotce jsou dobře patrné, žel ne vždy se vyskytujícím - mladé občas klamou tělem.)-:
                                   * 2012-09-13 09:55:34    hanýžka  5. slzečník prozradí většinou už ten slizký klobouk.
6. štítovku hlízečkatou jste tu ode mě už párkrát viděli - občas se menší plodnice pletou s helmovkami, navíc někdy nemají narůžovělé lupeny. Krásný povrch klobouku a hlízka + růst na dřevě je u ní tedy bezpečnější kombinace znaků než barva lupenů.
7. štítovka chudobná (Pluteus depauperatus) patří do obtížné skupiny, jak píše i Hercuus. V širším pojetí (sensu lato) jsou i s hlízečkatou (P. semibulbosus) spojeny do jednoho druhu Pluteus plautus.
8. ještě neprozradím, ale je to opravdu těžké, i když houba je celkem běžná, aspoň kolem Brna určitě.
9. štítovka jelení - od Pouzarovy se dá odlišit jen mikroskopicky podle přezek na hyfách pokožky klobouku. Jinak ještě podle biotopu - jelení má ráda listnáče, Pouzarova jehličnany.
10. slizečka porcelánová - jak už název napovídá, pěkně si slizne a kdo ji jednou uvidí, už si ji nesplete - vypadá skutečně jako z porcelánu, krásná a ještě léčivá, prostě úžasná houba.:-x
                                   * 2012-09-13 11:21:39    Jethro  Výborný nápad, Hanýžko!
Jak vidno, prosadili se odborníci, a laici jako já (netroufnul jsem si ani tipovat) z toho mají kopu nových poznatků a poučení!
Takže potlesk na otevřené scéně!
:P: :P: :P::P: :P: :P::P::P: :P::P::P: :P: :P: :-)
                                   * 2012-09-13 16:59:06    Pete N.  Ahoj Hanýžko, také jsem se chtěl zapojit, ale když jsem viděl, že se už někdo zůčastnil, tak jsem nehádal. Mezi námi, moc bych neuspěl, dal bych dokupy tak slabou 1/2 a u zbytku bych jen tápal a bodal holí do tmy :3:
Tohle byl super příspěvek, díky moc za něj. Hodně mě to poučilo a až nějakou někdy potkám, třeba mě právě tohle nakopne a in situ ji doknce i určím (-;
                                   * 2012-09-13 17:01:08    Pete N.  Btw: ty cystidy barvíš eosinem nebo nějakou jinou barvičkou?
                                   * 2012-09-13 18:57:31    hanýžka  Kongočervení, eosinem v kombinací s hematoxylinem jsem naposledy barvila kusy lidské tkáně před víc než 10 lety.:3:
                                   * 2012-09-13 20:19:46    Pete N.  Thx Hanýžko (-;
                                   * 2012-09-13 21:19:35    Prosty  Jj taky dík za lekci Hanýžko(-; apropos ta 8. není to náhodou špička cibulová???
                                   * 2012-09-15 16:21:48    houbomilka  Hanýžko,hledím jak zjara:B::P::P::P::P:;-D
                    * 2012-09-13 22:17:17  anonym-HercuusS osmičkou se nakonec dám podat, třeba se pak budu chytat za hlavu, ale pořád v tom vidím nějakou špičku, nebo třeba kržatku, ale spíše tu špičku.
                         + 2012-09-14 08:42:38    hanýžka  Hercuusi, s kržatkou ses trefil, nemusíš se vůbec chytat za hlavu. Teď ještě který rod kržatek to v latině je. Ty to dáš.(-; Už bych dala i pohled pod sukýnku, ale žel ten vůbec nevyšel.:B:
                              - 2012-09-14 21:51:22    brtník  To je neuvěřitelné Hanýžko, já mám druhé místo. No ovšem jen z leknutí :4: byla to pěkná soutěž, opravdu jsem jen tipoval. Děkuji za pěkný a poučný příspěvek, zrovna tyto druhy dost opomíjím a tak každá pomůcka k jejich rozeznávání mi přichází vhod.
                              - 2012-09-16 21:04:51  anonym-HercuusDobře Hanýžko, ale poslední pokus, jinak se dám podat :), Napadá mě teda Simocybe sp. popřípadě S. centunculus, i když je osobně znám trochu olivovější a s robustnějším třeněm. Zase ale rostou ze dřeva, tam kde rostou i Pluteusky, tak by se mohly dát zaměnit.
                                   * 2012-09-16 21:12:37  anonym-HercuusJo a Hanýžko mám u baráku nějaký pluteuska a mám podezření na plautusku, tak jestli máš zájem, můžu poslat :)
                                   * 2012-09-17 14:36:09    hanýžka  Klikni pro velký obrázekTak to je paráda všech parád, Hercuusi. Ano je to Simocybe centunculus (česky Kržatka hnědoolivová). Máš můj hluboký obdiv! Za štítovku budu ráda, ale pokud možno s fotkou neno popisem, mikroznaky této skupiny jsou společné pro více druhů a bez makroznaků je to skoro neřešitelné. Díky moc.
Seě fakt dobrej a tak si zasluhuješ odměnu, která se hned tak nevidí.;-) Kterápak trepkovitka roste ze země? Tato je skoro ze břehu Priglu.
                                   * 2012-09-17 15:38:13    Pete N.  Trepkovitka Bresadolova- Crepidotus versutus ?
                                   * 2012-09-17 21:30:53    Hercuus  V trepkovitkách se vážně nevyznám, takže tady je to pro mě jenom kochání z fotky :) Jinak napsal jsem ti Hanýžko nějaký soukromý psaní, tak jen informuju :)
                                   * 2012-09-18 11:43:36    hanýžka  Crepidotus autochthonus - trepkovitka křehká. Roste opravdu na zemi, ne na zbytečcích dřeva, které je v zemi jako Bresadolova.

     * 2012-09-12 08:08:34    Iris  Klikni pro velký obrázekByla jsem zkontrolovat Mísenku a bylo jich tam jak naseto :7:
          + 2012-09-12 08:12:11    Iris  Klikni pro velký obrázekTento Síťkovec se mi moc líbil
          + 2012-09-12 08:13:52    Iris  Klikni pro velký obrázekByli to mlaďoši :-D
          + 2012-09-12 08:15:34    Iris  Klikni pro velký obrázekTento hnojník jsem si určila jako inkoustový, když tak mne prosím opravte :-)
               - 2012-09-12 08:16:09    Iris  Klikni pro velký obrázekZe spodu
               - 2012-09-12 08:41:15    P.T.  taky bych to na něj viděl(-;
          + 2012-09-12 08:22:20    Iris  Klikni pro velký obrázekBuk a jeho kořeny, které nám většinou skrývá, tak zde je můžeme obdivovat ;-D
               - 2012-09-12 08:43:58    P.T.  pěkné nálezy :P::P:
               - 2012-09-15 16:22:34    houbomilka  :P::P::P:
          + 2012-09-12 08:38:07    Richard z Beskyd  :P:
               - 2012-09-12 17:57:00    brtník  Mísenka má krásně sytou barvu. :4:
                    * 2012-09-12 19:25:14    Jonas  Hezky Irisko.:P::7::P: Ty Síťkovce jsou z podhledu opravdu moc pěkné.;-D
                         + 2012-09-12 22:42:11    Prosty  Irííís:P::P::P:
                              - 2012-09-12 22:49:19    houbař II.  Tak to má být (-;

     * 2012-09-12 07:09:15    Olda  Klikni pro velký obrázekještě k sobotě, takhle vypadaly satanášci v sobotu
          + 2012-09-12 07:09:35    Olda  Klikni pro velký obrázeka takhle v pondělí
               - 2012-09-12 08:26:26    Iris  Oldo, Satanášci - krása :7::P::P:
                    * 2012-09-12 17:55:26    brtník  A to je nádhera, vždycky mě potěší pohled na před a po. Hezky jedou!
                         + 2012-09-12 19:29:11    Jonas  Malý skok pro člověka, ale velký krok pro tyto satánky.(-; Pěkně Oldo.:P::P:
               - 2012-09-15 16:23:33    houbomilka  Krásné:P::P::P:

     * 2012-09-12 01:34:45    Jethro  Klikni pro velký obrázekHezkou středu!
Ještě bych rád ukázal druhou ježatou houbu z mojí nové lokality.
Seznamte se - Bělozub osmahlý (Bankera fuligineoalba)...
          + 2012-09-12 01:39:25    Jethro  Klikni pro velký obrázekCelkem je tam asi 15 srostlic, z toho ta dnešní první má průměr kolem 20 cm.
Tahle druhá a i ostatní už nejsou tak monstrózní...
               - 2012-09-12 01:40:26    Jethro  Klikni pro velký obrázek... pohled zdola ...
                    * 2012-09-12 01:42:10    Jethro  Klikni pro velký obrázek... a takhle vypadá prepubescent - srostlice dvou plodniček - cca 2 cm průměr.
                         + 2012-09-12 01:45:29    Jethro  Tyhle bankery nejsou moc krasavice, ale docela příjemně voní po maggi... :-)
                              - 2012-09-12 07:07:00    Olda  Stejně, jako druhá Bankera violascens-bělozub nafialovělý, pěkný nález, tuto houbu jsem ještě neviděl
                                   * 2012-09-12 08:28:41    Iris  Pohled zespodu je moc pěkný :P::P:
                              - 2012-09-12 08:43:21    P.T.  zase další špek, o kterém slyším poprvé :P:
                                   * 2012-09-12 12:02:58    Jethro  Já jsem si pořídil Hrouda & Dvořák - Ježaté houby, takže jsem tu bankeru potkal teoreticky vybaven... Jsem rád, že se mi to hodilo i v praxi! :-)
                                   * 2012-09-12 13:51:26    P.T.  okamžitě kupuji, díky za tip :!::7:
                                   * 2012-09-12 17:59:37    brtník  Díky za možnost seznámení s touto zajímavostí. Taky jsem na ni ještě nikde nenarazil. Gratuluji k nálezu! :P:
                                   * 2012-09-12 18:22:35    Pete N.  Moc hezká houbička. Přidávám se ke gratulantům :P::P:
                                   * 2012-09-12 19:18:38    Jethro  Sypu si popel na hlavu - musím opravit název houby:
Jedná se o Bankera violascens (B. nafialovělý), nikoli fuligineoalba. To je přece jen o něco běžnější houba, i když taky seznamová.
:6: :B:
Teď už ho snad mám "ve voku" (a díky silné vůni po maggi asi i "v nose"). :-)
                                   * 2012-09-12 19:23:03    Jonas  I tak je to parádní nález Jethro.:P::P::P:
                                   * 2012-09-12 22:09:40    Prosty  :P::7::P:
                                   * 2012-09-12 22:50:48    houbař II.  :P::4::P:
                         + 2012-09-15 16:24:28    houbomilka  :P::P::P:

     * 2012-09-11 23:40:41    Pete N.  
Dobrý den všem přátelům přírody, houbaření a hub.

Dnes Vám představím první ze série nálezů ze soboty, kdy jsem se vydal toulat se mimo Prahu a okolí.
          + 2012-09-11 23:42:49    Pete N.  Klikni pro velký obrázek
Nejdříve jsem zakotvil na první lokalitě, kde jsem očekával barevné hříbky a i jiné poklady. Sucho se podepsalo všude, nálezy sice byly, ale multidruhová skladba byla tristní.
Jako první jsem objevil Boleti depilati (hřiby skvrnité).
               - 2012-09-11 23:43:32    Pete N.  Klikni pro velký obrázek
Takto hezké plodnice jsem nikdy dříve nenašel, tak jsem pořídil i záběr z druhé strany.
                    * 2012-09-11 23:45:49    Pete N.  Klikni pro velký obrázek Kousek od nich rostl tento Boletus radicans (hřib medotrpký).
                         + 2012-09-11 23:47:35    Pete N.  Klikni pro velký obrázek
Jaké bylo moje překvapení, když jsem se otočil a vykoukly na mne další bílé hlavičky. Zde se jedná o jedovatý Boletus satanas (hřib satan).
                              - 2012-09-11 23:48:08    Pete N.  Klikni pro velký obrázek
Na výběr jsem měl z více plodnic...
                                   * 2012-09-11 23:49:57    Pete N.  Klikni pro velký obrázek
První lokalita mne obdarovala i těmito Leccini scabri (kozáky březovými). Ti už putovali do košíčku (-;
                                   * 2012-09-11 23:52:20    Pete N.  Klikni pro velký obrázek
Při cestě zpět k autu jsem ještě objevil mladou Pluteus cervinus (štítovka jelení), kterou se pro dnešek s Vámi rozloučím a ve dnech následujících Vám nabídnu druhou část fotek z druhé lokality.

Hezký den a ještě hezčí nálezy Vám přeje Pete.
                                   * 2012-09-12 08:30:01    Iris  ;-) Závist ;-) :P::P::P:
                                   * 2012-09-12 08:42:27    P.T.  Pete jede :P::P:
                                   * 2012-09-12 08:57:31    robi  Jojo, Pete jede. Po cizích lokalitách. A ani se nenamahá dát vědět lidem, co mu je ukázali.
                                   * 2012-09-12 18:21:48    Pete N.  Robi, nebudu tady mentorovat, na to jsou vzakzy. Jistě se jako rozumní lidé domluvíme. Pokud Ti jde o tyto fotky, tak jsou z lokality, kam jsi mne přivedl Ty s Kryšotem někdy minulý rok. Tento rok ses vyslovil, když jsme tam byli společně houbat: "kdykoli budeš mít cestu okolo, tak klidně můžeš nakouknout". Tím jsem tuto konkrétní lokalitu považoval za pro mne otevřenou /pouze pro mne, nikoho cizího nikdy nikam netahám/ a nečekal bych, že to budeš až takto zmiňovat. Btw: osobně jsem se Tě ptal, komu tato lokalita patří a tys neříkal, že by byla Tvoje lokalita (možná jsi někoho jmenoval, ale už si nevzpomínám, nechci si tady něco vymýšlet).Takže pokud jde o tuto konkrétní lokalitu a tyto konkrétní fotky, tak to otočím- když sem jedeš Ty, koho se ptáš, zda-li můžeš?
Pokud narážíš na Jonasovu lokalitu, tak to řeším s ním, jemu jsem se omluvil, že jsem tam jel, aniž bych mu dal dopředu vědět... Jinak, pokud mi nebylo face to face řečeno, že tam mohu, tak jsem se vždy konkrétních lidí zeptal. Tudíž musím opravit Tvůj výrok: ne po cizích lokalitách, ale pouze na jedné cizí lokalitě! Resp. můžeš mi napsat via vzkaz (jsem otevřený jakékoli debatě), kde všude jsem byl, aniž bych se těch lidí zeptal, nebo, kde jsem byl na Tvé lokalitě, aniž bys o tom Ty věděl- když už zmiňuješ plurál? Myslím si, že když jsem byli třeba na Tvé lokalitě v B., tak jsi taky říkal, kdybys měl cestu kolem, tak klidně nakoukni... To samé jsem Ti říkal já na svém appenďourovišti a kdybys tam někdy jel a něco našel, tak by mě bylo u ....., žes mi nedal vědět, jelikož vím, že se tam nebudeš chovat jako hovado, který právě pustili z kriminálu a vykrade kde co, jen aby měl na tu nejlevnější vodku.
                                   * 2012-09-15 16:25:43    houbomilka  Krása:P::P::P:
          + 2012-09-12 08:37:32    Richard z Beskyd  Není co dodat:P::P::P:
               - 2012-09-13 12:03:07    Jethro  Taky souhlasím, "moje lokalita, tvoje lokalita" jde trochu mimo mne...
Každý správný český houbař má svá místečka, chápu "morální právo" každého o nich zarputile mlčet. (-;
Ale pokud už jsem tu lokalitu někomu in bona fide ukázal, a ten někdo tam chodí, fotí a opravdu neškodí, není podle mne co řešit.
Majetkové a autorské právo na naleziště hub neexistuje, na rozdíl od diamantů a ropy... :-)
                    * 2012-09-13 14:33:52    robi  Bohužel jsou zdě zaměňovány 2 věci. Ukázat někomu místa na focení v dobré víře je jednou z nich. Druhou, podstatnější je i neschopnost ozvat se člověku, nacházejícímu se od lokality 3 minuty daleko, že mu jdu do revíru a navíc i s košem. A to do toho nezatahuji další, celkem osobní věci.
                         + 2012-09-13 15:11:57    Jethro  Do toho nikdo z nás nevidí, nějak to spolu, pánové, vyřešte.
V poslední době je tohle jeden z nejpohodovějších webů; bylo by dobrý, kdyby byl i nadále...
Howgh!
                              - 2012-09-13 16:52:37    Pete N.  Jethro, děkuji za zastání. Já opravdu nejsem z těch, co by lokality úmyslně poškozovali nebo tam drancovali a bagrovali i hrabanku, ba naopak, přírodu mám rád, chránim ji, na těchto místech se snažím pohybovat opatrně a neničit to tam více, než by bylo zdrávo- a kdo si snad myslí nebo dokonce říká něco jiného je odporný lhář.
Ano, byl jsem na Jonasově lokalitě, aniž bych mu dal vědět, za což jsem se mu omluvil a via vzkazy jsme si to spolu vyříkali. Takže se tady vlasně nemusím nikomu zpovídat- jelikož jedinou zainteresovanou osobou je Jonas a jedině on do toho má co mluvit. Ale k nabídnutému commentu se vyjádřit musím.
Když jsem tam byl poprvé (na Jonasově lokalitě jsem byl sám 2x), jak tady poukazuje Robi a nedal jsem vědět- to je pravda, ale Robi už nenapíše proč jsem nedal vědět! Rád Vám to povím: 1) měl jsem bloklý telefon, jelikož jsem zapomněl zaplatit paušál- to se může stát každému z nás. Jen co jsem přijel domů napsal jsem klukům vkaz (klukům míním Jonas, Robi, Standýs), že jsem na lokalitě byl s tím, kde jsem co našel a že je to tam zamaskováno a připraveno pro ně k nafocení, pokud by se tam vyskytli. Též i to, že jsem nemohl z lokality zavolat a proč jsem uvedl). 2)...do koše- nemám žádnej bagrák, ale normální menší košík, putovali tam především kováři, holubinky, pošvatky, babky, kozáci a dubáci- takže žádná vzácnost, navíc většina nebyla ani z Jonasovy lokality, jelikož tam nebylo skoro nic. Byly z jiných míst, které jsem si nalez po pátrání po nových sublokalitkách sám, ale uznávám, byly to houby z "Jonasova kraje" .Takže ano, košík jsem si s sebou do lesa vzal a naplnil jsem si ho. 3) ani jsem nevěděl, že je Jonas kousek od lokality a pardon, zvonit na cizí barák (věděl jsem, kde byl Jonas na návštěvě- to opět nepopírám), jestli tam náhodou není ten či onen člověk, to mi přijde poněkud divné, zvláště, když ani ty obyvatele zmiňovaného baráku neznám a tudíž jsem pro ně cizí... Navíc jsem se před tím zmiňoval (před vámi všemi), že bych lokalitu v týdnu navštívil. Nikdo neřekl ani Á natož Bé. A když mi to nebvyšlo v týdnu, tak jsem tam jel o víkendu. Opět, to mne neomlouvá, Jonasovi jsem měl dát vědět, o tom žádná!
To jen na vysvětlenou, aby zde byla uvedena celá skutečnost, nejen ta 1/2, kterou zde nabídnul Robi.
Toto není žádná má obhajoba, jsem si vědom, že jsem měl dát Jonasovi vědět, že se na lokalitu chystám nakouknout. Toto je pouze vysvětlení a pro všechny čtenáře nabídnutý celý kontext věci, nejen to, co povytrhám, slepím a nabídnu k pročtení...
Howgh!

PS: všem Vám děkuji za pochvalné komentáře k fotkám, jsem rád, že se Vám líbí.
                                   * 2012-09-13 18:02:59    robi  Alespoň nelži, Tvá partnerka telefon má a Ty máš 2 simky.
                                   * 2012-09-13 18:39:48    Pete N.  To se mi snad jenom zdá, Tebe asi nenapadlo, že kdybych měl dát jak vědět, tak bych vědět dal?! Vždy to tak bylo byť třeba jen mmskou s dotkou houby a popři to... Zkus se nad tím zamyslet ještě jednou- kdybych chtěl něco tajit, tak bych vám post offo neposílala vzkazy, že jsem tam byl- což je logické a toto musí být zřejmé i malému děcku!
Jistě, mám 2 simky, ale 2. je jen záložní a na kredit, který byl již dávno vyčerpaný (takže nepoužitelná). Provozní simku i s telefonem jsem nechal doma z důvodů popsaných výše a jelikož moje partnerka mobil má a může z něj volat ona, kdyby došlo k nenadálé situaci, tak jsem svůj mobil neřešil...ale pokud vím, nemá v něm ani Tvoje, (resp. Jonasovo! číslo). Takže další objasnění toho, že nelžu. Jo a kdybys chtěl namítat, že existují i další možnosti- třeba Internet, tak ten v mobilu nemá aktivní.
A jestě něco, opravdu si nepamatuji mobilní čísla všech lidí, co mám v telefonu a ani je nenosím napsaný v notýsku v kapse, kdybych je někdy náhodou potřeboval a neměl u sebe telefon.
Každý soudný člověk, který se nad tím zamyslí a čte to pozorně musí uznat, že 1) jsem měl dát Jonasovi dopředu vědět, když jsem jel- byť s dobrými úmysly- na JEHO lokalitu, za což jsem se mu omluvil a nasypal si popel na hlavu a 2) když už jsem tam byl, tak jsem neměl jak dát vědět. Načež jsem dal vědět hned, jak jsem mohl, což jsem popsal v příspěvku předchozím a tudíž nelžu.
                                   * 2012-09-13 23:53:03    robi  Pete, Pete. Víc ses snad už ani shodit nemohl. Děkuji za Tvůj názor i odezvu.
                                   * 2012-09-14 21:27:50    Pete N.  Robi, to je Tvůj názor, který Ti neberu, každý si můžem myslet své. O tom, kdo se tady shodil, nechť si udělá každý obrázek sám...
          + 2012-09-12 11:25:18    učitelka  velmi pěkné fotky.
učitelka
               - 2012-09-13 19:52:13    houbař II.  :P:(-;:P:

     * 2012-09-11 17:19:05    fina  Klikni pro velký obrázekfoceno mobilem :7::7:
          + 2012-09-11 18:55:23    Pete N.  To čumím, i hříbki našli :3:
          + 2012-09-12 09:43:54  anonym-mamcaFino , velká gratulace. Snežník to ale nebude.

     * 2012-09-11 17:11:19    Jonas  Dobrý den všem Mykomilcům.
Po menší pauze vložím opět několik "houbových a hlenkových" fotek. Tyto jsou ještě z minulého týdne z akce s Robim.

          + 2012-09-11 17:13:33    Jonas  Klikni pro velký obrázekVlasatka klamná - Trichia decipiens var. olivacea (Meyl.) Meyl 1924, (tedy doufám, že je to ona), nás zaujala nejen na předešlé lokalitě, kde ji objevil Robi, ale i na místě nálezu Lupének, kde zapózovala zase před mým objektivem. Zde v obležení nějakých černých "potvůrek". Na levé z nich cizopasí asi také nějaká další mikro-houbička :4:
          + 2012-09-11 17:14:31    Jonas  Klikni pro velký obrázekTěchto Křehutek bylo na této lokalitě všude plno. Měla by to být Křehutka kuželovitá - Psathyrella conopilus (Fr.) A. Pearson & Dennis. Vloni mě ji takto determinoval Prosty, vidíte ji stejně?
          + 2012-09-11 17:15:22    Jonas  Klikni pro velký obrázekZastavil jsem se s chutí i u těchto Pazdérečků paluškovitých - Stemonitopsis typhina (F.H. Wigg.) Nann.-Bremek. (1975), ač "nezralých", zde již mírně vybarvených …
          + 2012-09-11 17:16:02    Jonas  Klikni pro velký obrázeka zde ještě bílých …
          + 2012-09-11 17:18:03    Jonas  Klikni pro velký obrázekPřidám ještě jeden pohled na Lupénku suknovitou - Cotylidia pannosa (Sowerby) D.A.Reid, 1965, hlavní cíl výpravy. Tato je již "ozdobena" dvěma návštěvníky …
          + 2012-09-11 17:18:45    Jonas  Klikni pro velký obrázekv detailu kloboučků Špička Bulliardova - Marasmius bulliardii Quél., 1878 …
          + 2012-09-11 17:19:38    Jonas  Klikni pro velký obrázekPýchavky obecné byly častý nález …
          + 2012-09-11 17:20:12    Jonas  Klikni pro velký obrázekPřekvapením byl tento Šiškovec černý – Strobilomyces strobilaceus (Scop.) Berk., jehož klobouk měl úctyhodných 20cm …
          + 2012-09-11 17:21:56    Jonas  Klikni pro velký obrázekA dnešní sérii uzavře Lakovka obecná - Laccaria laccata (Scop. ex Fr.) Cooke, ve dvou pohledných plodničkách, vyrůstajících u paty pařezu v jehličnaté části lesa …

Hezký den Vám všem z Reichenbergu přeje Jonáš.;-D
               - 2012-09-11 18:54:57    Pete N.  Jonasi, o kvalitě Tvých fotek bylo již mnoho napsáno. Opakování je sice matkou moudrosti, ale všeho s mírou (-; Simply The Best :3:
S tou křehutkou kuželovitou bych to také tak viděl, i strýc Google a strýc Atlas by to tak viděli ;-D
Nejvíce se mi líbí lakovky a vlasnatka :P::P:
Jonasi, jeden dotaz, všiml jsem si, že před vlasnatkami jsou malí pavoučci- nebyla by u Tebe v archivu fotečka, kde je zaostřeno více na pavoučky než na ty hlenky?
                    * 2012-09-11 19:43:11    Jonas  Pete, myslím, že jsem tady psal o nějakých černých "potvůrkách" pod Vlasatkami.(-; Bohužel je zaostřené lépe nemám.)-:
                         + 2012-09-11 20:16:29    Pete N.  Ajajajajaj ta písmenka :3: škoda, černý "potvůrky" mi připomínají maličký pavoučky, které mám rád, proto jsem se ptal... Každopádně, děkuji za rci Jonasí (-;
               - 2012-09-11 20:16:52    Prosty  Jonasííí supér! Lakovky jsou roztomilé:P::P::P:
               - 2012-09-11 21:02:34    Jethro  Parádní! :P: :P:
               - 2012-09-11 21:36:46    javas  Super:P::P::P:, ty pavoučky vídám u nás celkem často...jednou jsem fotil pazdérky a ostřil na i na tu mikrotečičku černé barvy, která pouhým okem de facto není viditelná...a najednou se mi rozběhla pryč. Tak jsem poznal, že to žije;-);-).
                    * 2012-09-12 00:51:22    Jonas  Já se Javasi snažil tyto odfouknout a ani se nepohli.)-:
                         + 2012-09-12 08:31:49    Iris  Špičky jsou špičkový :P::P::P:
                              - 2012-09-12 12:20:43    brtník  Dokumentace je super Jonasi a když budeš potřebovat vyklidit rajón před focením tak víš koho se máš obrátit :-p:-P
Ty pazderky jsou fešný ale ono vlastně zase všechno.
               - 2012-09-15 16:26:36    houbomilka  Super:P::P::P:

     * 2012-09-11 16:20:48    samotářka  Klikni pro velký obrázekVčera mi na louce udělaly radost tyhle pcháče.
Podle literatury u nás roste 13 druhů pcháčů, a kde se vyskytují některé 2 druhy vedle sebe, tak tam se spolu kříží. Dalo mi dost práce zjistit, co je to za druh, a stejně si nejsem s určením úplně jistá, ale měl by to být PCHÁČ ŠEDÝ / Cirsium canum/.
          + 2012-09-11 16:25:00    samotářka  Klikni pro velký obrázekUrčitě ještě větší radost dělaly téhle mladé, mohutné, budoucí matce čmeláčici. Než se uloží k zimnímu spánku, aby příští rok založila novou čmeláčí rodinu, tak se musí pořádně vykrmit.
/Teď jsou mohutné matky druhu čmelák zemní k vidění dost často, začátek září je jejich doba./
               - 2012-09-11 16:29:16    samotářka  Klikni pro velký obrázekTady je vyfotografované jejich semínko. Teprve zvětšená fotografie umožní vidět to, co nejde vidět jen očima. Chmýří větvené jako ptačí peří. Děkuji Vénovi, že mne na to upozornil. Sama bych to neobjevila, nevěděla bych, čeho si při fotografování pcháčů mám všímat.
                    * 2012-09-11 16:38:57    samotářka  Klikni pro velký obrázekTakže Vénovi posílám za odměnu svojí fotografii. Fotka je z loňska, když jsem včelám odebírala plásty s medem. Proto mám na hlavě včelařský klobouk, aby mne včely nepoštípaly do obličeje. Včelařské rukavice jsem si na fotografování sundala, abych vypadala statečně, že si beru včely do rukou. Tenkrát dokvétaly akáty, a v této době včely víčkují buňky s medem bílým voskem. /Když kvetou slunečnice, tak jsou plásty s medem zavíčkované tmavožlutě, vlastně každá rostlina - tedy její pyl, dodávají plástům charakteristickou barvu./
                         + 2012-09-11 16:52:00    Jonas  Samé zajímavosti Samotářko, nejen o Pcháčích, ale i o víčkování včelích buněk. Pěkné.:P:;-D:P:
                         + 2012-09-15 16:28:22    houbomilka  :P::P::P:
          + 2012-09-11 18:15:45    Véna  Zdravím Samotářku a děkuji za foto.Jako vždy krásné povídání a fotky.Jak píšeš Pcháčů u nás roste 13 druhů.Tento asi bude šedý,ale taky by to mohl být potoční.Nemáš fotku listů? Ten chmýr je pěkně nafocen a čmelda taky.Véna:P::P::P:
               - 2012-09-11 18:19:12    Véna  Zapomněl jsem dodat,že tobě to tam taky sluší.Čauky.
                    * 2012-09-11 18:46:59    Pete N.  Zajímavé pojednání Samotářko, Tvoje příspěvky se mezi těmi našemi houbovými více než vyjímají a je to veliké zpestření tohoto webu. Děkuji Ti za něj, vždy si Tvoje příspěvky rád pročtu. :P:
Souhlas se sympaťákem Vénou, sluší Ti to (-;;-D
                    * 2012-09-11 18:54:02    samotářka  Klikni pro velký obrázekDíky za pochvalu. Posílám obrázky stonku a listí.
                         + 2012-09-11 18:57:47    samotářka  Klikni pro velký obrázekJeště detail. Doplním, že je to z Prahy, od Šáreckého potoka, takže kolem 200 m n. m. Roste jich tam hodně, a je to vlhká, podmáčená louka, kousek za nimi je plocha rákosí.
                              - 2012-09-11 20:23:41    Véna  Tak podle listů to bude něco mezi pcháčem šedým a pcháčem panonským,neboli uherským.Šedý má listy více vykrojené a panonský je má jemněji vroubkované.Nejpřesněji by se to poznalo podle kořenů.Pcháč šedí je má hliznaté a panonský štíhlé.Výskyt Praha,;-) Teplice.:-D

|< <  > >|

Nezapomněl/-a ses přihlásit?